יום רביעי, 7 באפריל 2010

Aaron parks - "Invisible Cinema"



עד לא מזמן היה אהרון פרקס פסנתרן צעיר ואלמוני המנגן במועדוני הג'אז הניו-יורקים. עם צאת אלבומו הראשון בלייבל האגדי "בלו-נוט" הפך פרקס בין-לילה לאחד השמות החמים ביותר של עולם הג'אז כיום.


פרקס החל לנגן בילדותו, וכנער צעיר ויתר על לימודי תיכון לטובת לימודי תואר כפול במוזיקה ובמדעי המחשב באוניברסיטה. לאחר מסע הופעות בלהקת הצעירים של פרס ה"גראמי" הוא עבר לניו-יורק בעקבות מלגה לאקדמיה היוקרתית "מנהטן סקול אוף מיוזיק" בגיל 16 בלבד.


לאחר מספר שנים של לימודים והופעות בארה"ב כחבר בלהקתו של החצוצרן זוכה הגראמי טראנס בלאנצ'ארד החל פרקס בעבודתו על האלבום "Invisible Cinema", תהליך שיצר את אחד האלבומים המיוחדים ביותר בעשור האחרון - ללא גימיקים וללא כוכבים אורחים חולק עמנו פרקס יצירה מוזיקלית נדירה-עכשווית ומקורית המתאפיינת במלודיות מרגשות ומעניינות הבאות מעולם הפולק, מקצבים מעולם הרוק והרמוניות ואילתורי ג'אז נהדרים.


בין היצירות באלבום בולט השיר "Peaceful Warrior" המתאפיין במנגינה אוריינטלית הנראית כלקוחה מן המזרח הרחוק: "בתהליך ההקלטות גם לי וגם ללהקה היתה תמונה ברורה בראשנו של לוחם סאמוראי יפני היורד ממרומי הר, ומשם שם השיר" מספר פרקס.

את השיר "Nemesis" כתב פרקס בהקדשה לגיטריסט המדובר ביותר בעולם הג'אז כיום קורט רוזנווינקל:

"בשנה שקדמה לכתיבת האלבום זכיתי לנגן בלהקתו של רוזנווינקל, וזו חוויה אומנותית מהחזקות והעמוקות שחויתי. בסיבובי ההופעות הזמין אותי קורט לחלוק עם הקהל גם שיר או שניים משלי, וכשקורט מנגן את את "Nemesis" הוא מסתער על המנגינה הרוקיסטית מטבעה ככלב גדול המסתער על מנת בשר עסיסית, ותגובת הקהל אל השיר חזקה מאד".

את מנגינת הרוק הדרמתית "Harvesting Song" כתב פרקס בהשראת "פראטרס"-יצירתו של המלחין האסטוני האגדי ארוו פארט, וזכה להקליט אותו בעבר באלבום "Flow" של טראנס בלאנצ'ארד, אשר היה מועמד ל-2 פרסי "גראמי" ב-2005 .

פרקס ממשיל את יצירותיו באלבום לפסקול הבלתי נראה של חייו, ואלבומו זה גרף תשבוחות רבות בעולם הג'אז והוביל לשיתוף פעולה עם כוכב הג'אז ג'ושוע רדמן, אשר "גנב" את פרקס ולהקתו לאלבומו הבא.

מסכם פרקס: "אומר שהדיסק משלב השפעות רבות מעולמות הג'אז, מוזיקה קלאסית מודרנית, רוק'נרול והשפעות אלקטרו, אך עם זאת אינו משתייך לז'אנרים הללו-שירי הם סיפורים".

לֹהאזנה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה